Sıcak Havalarda Sağlıklı Kalabilmek | Moda Forumu

Sıcak Havalarda Sağlıklı Kalabilmek

sıcak hava
Paylaş
 

 

 

Sıcak havaların günden güne artmasıyla birlikte sıcak havanın çarpması sonucu oluşan sağlık problemleri de artmaktadır. Sıcak havalarda normalden daha çok sıvı ve tuz kaybı yaşanacağından dolayı vücuttaki ısı ayarının değişmesi de söz konusu olacaktır.

 

Sıcak çarpması; tansiyon, baş dönmesi, kusma ve ishal, nabız hızlanması, bitkinlik ve halsizlik, bilinç bozukluğu, havale ve daha birçok sağlık problemlerine yol açabilmektedir. Yaşlılar, bebekler ve çocuklar, hamileler, kronik hastalığı bulunan bireyler daha fazla risk altında kalmaktadırlar. Sıcaktan etkilenme düzeyi kişilerin fiziksel durumlarına göre değişiklik göstermektedir.

 

 Dikkat Edilmesi Gerekenler

 

Sıcak havalarda en çok dikkat edilmesi gereken sağlıktır. Sağlık her şeyden önce geldiği için sıcak havalarda etkilenmemek için birçok şeye dikkat edilmelidir. Sağlıklı kalabilmek için ilk olarak sıvı kaybı önlenmeli ve bolca su tüketilmelidir. Günde tüketilmesi gereken sıvı miktarı en az 2,5 litre olmalıdır. Kafeinli içecekler ve alkol içilmesi de yazın sıcak günlerinde sağlığı etkileyeceğinden dolayı azaltılmalıdır. Ağır ve yağlı yiyeceklerden kaçınılmalı, sebze ve meyve tüketilmelidir. Özellikle sıcak zamanlarda bozulma riski taşıyan gıdalara dikkat edilmeli, zehirlenme yaşamamak için et ve süt ürünlerinin saklanma koşullarına önem verilmelidir.

 

 Sıcak Havalarda Nasıl Giyinmeli

 

Dışarı çıkarken nasıl kıyafetler giyildiği de sıcaklardan etkilenme derecesini değiştirecektir. Beyaz, bol ve rahat giysiler tercih edilmeli, pamuklu veya keten kumaşlardan yapılmış kıyafetler giyilmelidir. Sentetik kumaşlı giysiler sıcaktan etkilenme oranını daha da arttıracağından dolayı dışarı çıkarken tercih edilmemelidir. Ayrıca dışarıda direk güneşe maruz kalmamak için geniş kenarlı şapkalar, şemsiyeler ve gözlerin yapısına zarar vermeyecek güneş gözlükleri tercih edilmelidir.

 

 Yapılmaması Gerekenler

 

Sıcak havalardan etkilenmemek ve sağlığa zarar vermemesi açısından yapılmaması birçok öneri bulunmaktadır. Bunlardan en önemlileri arasında, güneş ışınlarının doğrudan ve dik bir şekilde olduğu saatlerde dışarı çıkılmamalıdır. Güneşin en dik seviyede olduğu saatlerde sıcak hava zarar vereceğinden dolayı zorunlu olmadıkça dışarıya çıkılmamalı, güneşin altında durulmamalı, güneşlenilmemeli, havuza ve denize girilmemelidir. Dışarıda yürüyüş ve spor yapılmamalıdır. Kapalı ortamlarda odaların içi yeterince havalandırılmalı, sıcak ve kokulu bir havadan kurtarılmalıdır. Sıcak günlerde kapalı ve havasız ortamlarda uzun süre durulmamalıdır. Sağlığı korumak için diğer bir öneri ise sıcak günlerde duş alma sıklığı artırılmalı her gün veya terleme oranına bağlı olarak koku yaratmamak için günde en az 2 defa kısa duşlar alınmalıdır. Bu hem sıcaktan bunalmayı azaltacak hem de ferah bir gün geçirilmesi sağlanarak aynı zamanda sağlık açısından da çok faydalı olacaktır. Bunlara dikkat edildiği sürece güneşten etkilenerek sağlığın bozulması en aza inecektir.

 

Bu yazı 765 kere okundu.
  • Site Yorum

Bir yorum bırak

Sitede yer alan yazı, resim ve haberler izinsiz ve kaynak gösterilmeden kullanılamaz.
,Aspire Türkiye,şifalı taşlar