Advertorial Reklam Nedir? | Moda Forumu

Advertorial Reklam Nedir?

Advertorial Reklam Nedir_ (1)
Paylaş
 

 

Advertorial; bir ürün veya hizmeti tanıtmak amacı ile ücretli ya da ücretsiz yazılmış içerik anlamına gelir. Genellikle yerli reklamlarla ilgilidir. Bilgi verme amaçlı görünmelerine rağmen pazarlama unsurları barındırırlar. Satış ve pazarlama amaçlı kullanıldığı için son zamanlarda önemi artmıştır.

Advertorial reklamlarda; slogan, ürün, marka ve hizmet logoları bulunmaz. Haber yapma ve makale yazma şeklindeki reklamlardır. Yazan kişinin araştırıp bilgi edinerek, dikkat çekici şekilde, gündemde olan bir olaymış gibi yazması son derece önemlidir. Reklam sloganları bilinenin aksine düz ve etkili cümlelerle anlatılır. Gazete ve dergi okuyanlar ayrım yapmadan, baştan sona kadar yoğunlaşmış şekilde okurlar. Bu noktada karşılaşılan Advertorial reklamların etkisi oldukça büyüktür.

Advertorial Reklam Neden Kullanılır?

İçerdikleri bilgilerle okuyucuyu kendine çeken Advertorial reklamlarda, kişiler günlük hayatta kullanabilecekleri bilgileri bulabileceklerini düşünüp kendilerini metne kaptırırlar. Kısa bir göz gezdirmeden sonra reklam olduğu anlaşılan metinler okunmaz. Advertorial reklamlarda ise bu durum yaşanmaz. Bu reklam metodunun PR çalışmalarında kullanılmasının nedeni de budur.

Advertorial reklamlar basın bültenlerinden farklı olarak, belirli bir ücret karşılığında uygulanır. Bu duruma rağmen geleneksel reklamlara oranla daha çok tercih edilen bir çalışmadır.

Advertorial Reklam Nasıl Yazılır?

  • Advertorial reklamlar, haber gibi ve makale formatında yazılır.
  • Reklamı okuyan kişi, haber olarak başlayıp reklam olduğunu anlamasıyla okumayı bitirdiği zaman iyi bir Advertorial reklam yapılmamış olur.
  • Çeşitli şekil ve boyutlarda olabilir.
  • Liste ve kılavuz şeklinde de olabilir.
  • Video ya da basılı makale şeklinde olabilir.
  • 1 ya da 6 sayfa olabilir.
  • Format ve içerik dışında bir hikâye anlatılır.
  • Advertorial reklamlarda reklam başlığında dikkatli olunmalıdır. Genel başlık stili ile uyumlu olmalıdır.
  • Advertorial reklam yazarken yayının okuyucu kitlesine dikkat edilmelidir. (Okuyucu kim? Ne istiyorlar? gibi)
  • Reklamın yayınlanacağı yayının özelliklerine de dikkat etmek önemlidir.
  • Okuyucunun nasıl üye olacağı, ürünü nasıl satın alabileceği gibi spesifik bilgiler verilmeli. Varsayım yapılmamalıdır.
  • İçeriğin içine alıntılar yerleştirilmeli ve mutlulukla bitirilmelidir.

Advertorial reklamların faydaları

  • Ürün tanıtımı, blog, kriz iletişimi, sosyal medya ya özel mesajlar gibi farklı amaçlı içerikler oluşturulabilir.
  • Arama motorlarında üst sıralarda yer almak için önemli bir araç olarak kullanılabilir.
  • İçerikler sosyal medya hesaplarında paylaşılabilir. Bu sayede markayı daha fazla kişi göre bilir ve günlük ziyaretçi trafiğinde artık sağlanabilir.
  • İçerikler web sitesinde ve sosyal medya paylaşımlarında kalıcı olur ve uzun süre erişim sağlanabilir. Ayrıca web siteleri için etkili backlink kaynağı da olabilir.
  • Yayınlanacak olan tüm içerikler ve marka içeriği belirlene bilir ve bu doğrultuda sağlıklı planlama gerçekleştirilebilir.

Kaynak: https://kolaybulten.net/advertorial-reklam-nedir/

 

Bu yazı 66 kere okundu.
  • Site Yorum

Bir yorum bırak

Sitede yer alan yazı, resim ve haberler izinsiz ve kaynak gösterilmeden kullanılamaz.