Metabolizma Nasıl Düzene Sokulur?

metazbolizma
Paylaş
 

Metabolizma Nasıl Düzene Sokulur?  Hepimiz güne başlarken uyanamama ve enerjik hissetmeme gibi sorunları yaşamışızdır.  Bunun sebebi bazen hormonlarımız, bazen mevsimler bazen de duygusal durumumuz olabiliyor. Böyle zamanlarda özellikle metabolizmamızın hızlı ve düzenli çalışmasına ihtiyacımız oluyor.

METABOLİZMANIZI BÖYLE DÜZENE SOKUN VE HIZLANDIRIN!

Peki böyle durumları en aza indirgemek için neler yapılmalı?
Artık hemen herkes günün başında güzel ve besleyici değeri yüksek bir kahvaltının öneminden bahsediyor. Çünkü kahvaltının metabolizmanın hızlı ve etkili çalışmasında büyük etkisi var. Ki bu da günü enerjik ve zinde geçirmenizde çok etkili. Buradan sonrası daha az uygulanan ama en az kahvaltı kadar önemli olan bir nokta.  6 öğün kuralı. Çoğumuzun uyguladığının aksine günde 3 öğün değil, ortalama 6 öğün yemeliyiz. Böylece metabolizmamız hem daha düzenli, hem de daha hızlı çalışacaktır. Ayrıca aç kalmamızı, dolayısıyla da uzun açlıkların sonrasında aşırı yükleme yapmamızı engelleyecektir. Zaten daha az yemenin daha sağlıklı ve hızlı kilo vermenin ilk kuralı olduğu yanlış bilgisini unutmanız gerekiyor.

Aslına bakarsanız vaziyet bunun tam tersi şekilde işliyor. Günün içerisinde sık ve düzenli olacak şekilde bölünmüş öğünler metabolizmanın daha hızlı çalışmasını sağlıyor. çünkü çok uzun süre aç kaldığımızda bedenimiz enerji depolaması yani tasarruf yapması gerektiğini düşündüğü için metabolizmayı durma seviyesine yaklaştırıyor. Bu da zaten enerjinin depolandığı yağların maksimum düzeyde korunması demek oluyor. Öğünleri düzenli ve sık olacak şekilde böldükten sonra bunun üzerine yine düzenli bir egzersiz veya spor programı koyarsanız şahane olur. Eğer zaten düzenli bir spor programınız varsa da, özellikle protein ağırlıklı olan öğünü aktivitenin hemen arkasından almanız en ideal olanı olacaktır. Çünkü yoğun aktiviteden hemen sonraki ilk yarım saat insülin salgılamamızın en doruk noktaya ulaştığı zaman. Ayrıca proteinli gıdalar bedene girdikten sonra bünyenin onu sindirme çabası sırasında fazladan kalori harcıyoruz.

Doğal Beslenmenin Faydaları

metabolizma

Metabolizmayı düzene sokmada doğal beslenmenin payı buyuktur.

Doğal beslenme yani sebze ve meyvelerin faydaları artık tartışılmaz herhalde. Özellikle lif yönünden zengin olan çiğ meyve ve sebzeler metabolizmanın hızlı ve düzenli çalışmasında çok önemli rol oynadığı gibi daha uzun süre de tok kalınmasını sağlıyor. Ayrıca baharatlardan da faydalanabilirsiniz. Örneğin; kırmızı biber, zencefil, zerdeçal, vanilya, tarçın, kekik, hardal ve biberiye gibi baharatlar metabolizmanızın daha hızlı çalışmasında % 5 gibi önemli bir artış sağlıyor. Öğünlerinizin en az birinde bir çeşit baharat kullanmak mantıklı olabilir. Tabi bunları yaparken sadece tüketip yatmak olmaz. Daha az hareket etmenizi sağlayan gereçleri bir süreliğine hayatınızdan çıkarabilirsiniz. Mesela bir süre arabanızla gittiğiniz fakat yürüme mesafesinde olan yerlere yürüyerek gidin. Böylece hareket ettiğiniz için hem metabolizmanız daha düzenli ve hızlı çalışacak, hem de yakıttan tasarruf etmiş olacaksınız.

Bunun dışında bir şey taşımıyorsanız asansöre binmek yerine merdiven kullanmak hem kardiyo yapmanı yapmanızı, hem de karın kaslarınızı çalıştırmanızı sağlayacaktır. Belki de en önemlisi geç saatlerde yeme alışkanlığınız varsa bırakın, çünkü iyi bir kahvaltı ve öğle yemeğinin yanı sıra doğru şekilde planlanmış ara öğünlerin ardından hafif bir akşam yemeği sizin için yeterli olacaktır. Son olarak da kafenden bir süre uzak durun. Çünkü kafeinli içeceklerle alınan sıvı sizin için yeterli olamayacaktır. Bunun sebebiyse kafeinle alınan sıvıların çok kısa süre içerisinde idrar yoluyla dışarıya atılması ve yeniden sıvı ihtiyacının hasıl olması. Böylece gün boyu çay ve kahve içmenin tuvalete gitmekle bir kısır döngü oluşturarak iştah kesmesi ve ama öğünlerde sağlıklı besinlerden yeterince tüketememek. Kısacası metabolizmanızı yavaşlatacak ve düzensizleştirecek ne varsa hayatınızdan çıkarın.

Bu yazı 39 kere okundu.
  • Site Yorum

8 adet yorum var.

  1. Mert dedi ki:

    Zuenlj spor ile metabolizma duzene sokulabilir. Yediyinize ictiginize dikkat ediceksjniz ve sporu birakmayacaksiniz hepsi bu

  2. Önder dedi ki:

    Geç saatlerde yemek yiyordum bu yazıda kötü olduğu yazıyor onun için artık erken yemeyi düşünüyorum.
    Kahve içiyorum sürekli içinde kafein var artık az içmeye çalışacağım.

  3. ceyda dedi ki:

    bu uygulamalar ile sağlığımızı koruyabiliriz.

  4. okan dedi ki:

    metabolizma su ile iyi hızlanır meyvelerde çok işe yarar sağlık için

  5. nehir dedi ki:

    biraz çaba ve sizin önerileriz ile bu iş çok kolay aslında

  6. duran dedi ki:

    bol sııvı tüketmek ve sağlıklı yaşam ile metobolizmaa kolayca düzene sokulabilir

  7. fatma dedi ki:

    metebolizmayı düzene sokmanın bence birinci yolu düzenli yemek ve spor alışkanlığı kazanmaktır

  8. Önder dedi ki:

    Yazıda denildiği gibi kafeinden uzak durulmalı asansöre binmek yerine yürünülmeli bunları yapmazsak sağlıklı olamayız zaten.

Bir yorum bırak

internetten para kazanma, en güncel saç modelleri